Saturday, June 19, 2010

Rezeki

Malam tadi aku bersembang dengan mak aku. Macam biasa lah, tanya kabar depa, tanya kabar adik-adik aku, macam mana kampung, dan hal-hal lain yang aku biasa sembang dengan mak abah aku.

Sempat juga lah mak ni menasihatkan aku, supaya bekerja dengan sejujurnya, patuh perintah ketua, jangan lawan ketua, pandai-pandailah bawa diri kat tempat orang dan hal-hal lain yang memang dia akan sebut dan ulang tiap kali aku telepon. Bagus juga mak aku pesan-pesan macam tu, kurang-kurang aku sentiasa beringat. Dia tanya macam mana anak isteri aku, so far ok jer aku jawab, anak-anak dah makin besar, makin cerdik.

Isteri aku pun dah sambung study, ada juga mak aku ni tanya, cukup ke tak makan pakai korang ni, rumah, kereta, duit belajar, nak bayar semua tu, aku jawab lah, setakat ni, Alhamdulillah, memang aku pun selalu kering, tapi entah lah, rezeki tu tak pernah putus, kadang-kadang tu, memang lah paras-paras hidung, tapi lega semula, bukan kata aku pi rompak bank ka, main loteri ka, pau duit orang ka, tapi duit aku ni duk berpusing, duit claim, duit gaji, elaun, jual gambir,side income lain tak boleh nak kabor kat sini lah dan ada masanya, tengah sengkek, datang pulak duit cukai pendapatan terlebih bayar. Alhamdulillah, rezeki..... Doa yang aku selalu mintak YA ALLAH PERMUDAHKAN REZEKI KAMI, PERMUDAHKAN LAH URUSAN DUNIA DAN AKHIRAT KAMI.

Kalau nak kata aku duk bergantung pada duit isteri aku, isteri aku manalah bekerja. Kadang-kadang bila aku duk berdua dengan isteri ni, kami saling bertanya, macam mana boleh cukup ekkkk? Padahal kira-kira, dah tenggelam dah hidung ni! Entahlah.....

Apa pun aku bersyukur dengan apa yang ada sekarang ni, dan akan aku usahakan untuk mendapat yang lebih baik lagi. Semoga usaha kami mencari rezeki yang halal di redhai dan rezeki kami diberkati. Aminnnnnn

No comments:

Post a Comment