Friday, May 14, 2010

Berjalan Di Muka Bumi Tuhan

Aku ni menulis tak pandai, cakap pun main hentam keromo je dalam blog ni. Apa aku teragak nak taip, aku taip jer. Apa yang datang dari hati aku sendiri, dengan minda waras dan akal yang waspada.

Aku ni tak mintak penghormatan manusia, sebab aku sendiri pun kurang ajar juga sesama manusia. Aku pun tak suka meminta-minta sesama makhluk, insan dan manusia. Biarlah susah sikit, tapi puas hati dengan apa yang aku dapat.

Aku bukan lah tamak sebab aku rasa apa yang aku ada sekarang memang cukup, tapi aku tetap rasa nak dapat lebih, supaya anak bini aku dalam keadaan terjamin.

Aku teringat pesan bapak aku, HIDUP JANGAN MENYUSAHKAN ORANG, so aku ni cubalah sedaya mampu aku supaya aku dan anak bini aku tak menyusahkan hidup orang lain. tapi kadang-kadang aku bengang juga bila orang nak menyusahkan hidup aku dengan keluarga aku. Banyak cara kalau nak di sebut satu persatau CARA-CARA MENYUSAHKAN HIDUP ORANG LAIN.

Aku pernah di tanya NAJIB, APAKAH PERKARA PALING KO BENCI SEPANJANG KARIER KAU? Aku terdiam sekejap sebelum aku jawab, dalam hati aku cakap, AISEH, ORANG NI TADAK SOALAN LAIN KA NAK TANYA...tapi aku jawab gak...BENDA YANG PALING SAYA BENCI SEPANJANG KARIER SAYA, BILA SAYA BUAT PERKARA BAIK UNTUK SEMUA ORANG, UNTUK KEBAIKAN SEMUA ORANG, ORANG TAK HARGAI!

No comments:

Post a Comment